Organisatie en communicatie

2020 was een opmerkelijk jaar voor het AGSL als organisatie. Bij de start van het jaar waren we een participatief verhuistraject begonnen rond onze nieuwe locatie 8HOOG. Door het corona-virus moesten we onze verhuis van mei naar juli uitstellen, maar dit was het wachten waard! Het nieuwe kantoor voldoet aan alle wensen die uit het welzijnstraject met de collega’s naar voren kwamen: veel lichtinval, verschillende soorten plekken om zowel in stilte als in groepen te kunnen werken, clean desks die verstelbaar zijn in hoogte en fijne ontmoetingsplekken om te ontspannen. Een inspirerende werkplek waar we ons onmiddellijk thuis voelen.

Het corona-virus verplichtte ons ook om vanaf maart thuis te werken. De digitalisering van dossiers werd versneld en we zorgden er als team voor dat we constructief samen bleven werken in deze moeilijkere tijden. Na de pandemie blijven we inzetten op telewerk: een afsprakenkader rond structureel telewerk (met compensatie) werd op het einde van het jaar door alle medewerkers ondertekend.
De nieuwe wind die de beheersovereenkomst 2020-2025 met zich mee bracht, met een sterke focus op het stedelijk woonbeleid en het loslaten van gebiedscoördinatie, bracht enkele organisatorische veranderingen en beleidsvoorbereidend werk met zich mee. In het najaar startten we een organisatieverbetertraject op om zo voorbereid te zijn op de nieuwe opdracht. Met de conclusies uit het welzijns- (2019) en verhuistraject en de vernieuwde beheersovereenkomst, werd onze organisatiestructuur en samenwerking onder de loep genomen in samenwerking met Oetang bvba. In september kwamen we coronaproof bijeen voor onze jaarlijkse teamdag. Die dag was meteen het startschot van het organisatieverbeteringstraject. 
Tot slot kreeg onze website een nieuw jasje en stapten we over naar Drupal 8, dat meer opties biedt op vlak van toegankelijkheid en zichtbaarheid op mobiele schermen.
 

Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.