Een week mee op de bakfiets van onze technisch logistiek medewerker Floris

Het expertiseteam facilitair beheer bestaat uit één coördinator, drie gebouwbeheerders, één technisch logistiek medewerker en vijf onderhoudsmedewerkers die zich dagelijks inzetten voor het beheer van de gebouwen, het onderhoud en het oplossen van kleine of grote klusproblemen.

Als technisch logistiek medewerker begin ik mijn dag thuis op mijn tablet. Ik kijk na welk weer ze voorspellen, welke afspraken ik die dag heb en welk materiaal ik daarvoor nodig heb. Erna verplaats ik me duurzaam met onze elektrische AGSL bakfiets naar de eerste locatie die op de planning staat. Dankzij de bakfiets beweeg ik me vlot door Leuven, blijf ik actief en heb ik steeds het nodige werkmateriaal bij me.

Mijn taken voor deze week zijn zoals gewoonlijk zeer uiteenlopend:

  • Ik monteer en installeer tien badkamerkastjes bij huurders in het complex De Latten. De huurders zijn blij met hun extra opbergruimte!

  • Daarna heb ik afgesproken met huurders die uit hun appartement trekken. Ik bekijk samen met hen naar de meterstanden zodat er een vlotte overname kan gebeuren.

  • Tussendoor herstel ik nog kleine werkjes of defecten in het stadskantoor en andere gebouwen die in beheer zijn van Stadsontwikkeling Leuven. Zo herstel ik frigo’s, deuren, sloten, brandalarmen, bureaus, ...
  • Als sleutelbewaarder zorg ik ervoor dat externe firma’s vlot binnen geraken op de locatie en over de juiste documentatie beschikken.
  • Ik help daarnaast ook mijn collega’s van expertiseteam vastgoed voor de plaatsbezoeken van appartementen, parkeer garages en woningen.
  • Eén week per maand ben ik van wacht. Dit wil zeggen dat ik 24/24 bereikbaar ben voor o.a. onze huurders. Zo kunnen we snel handelen indien er zich een probleem voordoet
  • Tijdens de werkuren sta ik ook altijd paraat om collega’s in nood te helpen, om brandjes te blussen zoals een gesprongen leidingen herstellen, mensen die zich buitengesloten hebben, technisch advies, …
  • Dagelijks probeer ik even langs ons kantoor 8HOOG te gaan voor een koffiepauze en een gezellige babbel met de collega's.
  • Ik hou me ook bezig met het uitvoeren van de periodieke controles. Zo neem ik regelmatig een kijkje op plaatsen waar ze last hebben van water en wind (kelders die onder water lopen, zonnepanelen, pannen en dakranden die gaan vliegen bij stormweer, ... ).
  • Op vrijdagnamiddag bekijk ik mijn planning van de afgelopen week en maar ik zelf mijn eigen planning voor de volgende week.
  • Administratie die bij mijn takenpakket komt kijken, probeer ik na elke taak door te bellen naar mijn directe collega’s zodat zij op de hoogte zijn en zo de papiermolen verder kunnen afhandelen.
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.